סגולת הטקסט

סגולת הטקסט
מקורו של הכתבמקורו של הכתב
השפה העברית התפתחה מתוך השגת השורש העליון של עולמנו, לכן הרישום שלו תואם לכוח הקבלה האנכי וכוח ההשפעה האופקי. השילוב ביניהם מהווה את הבסיס לאותיות האלפבית היהודי המרובע. כל אחת מ–22 האותיות מהווה סמל של השפעה מסוימת מ״עולמות עליונים״ על עולמנו, מדובר על כך רבות בספרי הקבלה.


אין סודות
(ערוץ "ספרי קבלה אמיתיים")
מה שהאדם לא יכול לקלוט, זה נראה לו סוד. אבל אין סודות, אלא רק חוסר התפתחות באדם. לכן עבודת המקובלים בכל דור ודור, היא כמה שיותר לפתוח ולקרב לאדם בצורה מושכת  וברורה, מה שכתוב בתורה בצורת קוד. לצורך זה כל הספרים והפירושים שכתבו המקובלים.

* * * * *
טוויטר לייטמןהשפה העברית מתאימה לביטוי חכמת הקבלה יותר מאשר כל שפה אחרת.
היא נולדה יחד עם גילוי חכמת הקבלה לבני האדם וצורתה, הדקדוק שלה, משמעותה ואופן ביטויה - כל אלה נובעים מחוקים רוחניים ומותאמים להסבר הקשר עם הבורא.


המקורות של חוכמת הקבלה זה תורת העולם
(ערוץ 'ספרי קבלה אמיתיים')
המקורות של חכמת הקבלה הם תורת העולם. כי המקורות האלה מסבירים לנו, איך בנוי העולם, איך הוא מתפקד, מאיפה הוא התחיל, ולאיזה סוף הוא יגיע ואיך. ויתר החכמות והמדעים בעולם הזה, הם מסבירים מה קורה בעולם הזה בלבד, ולכן הם לא עוזרים לתיקון העולם. כי תיקון העולם זה רק להתקשר לאור העליון ולפעול עימו. ולכן בלי ידיעת חכמת הקבלה, אין אפשרות לעשות תיקונים אמיתיים בעולם שלנו.
הסוד של ספרי הקבלה
הסוד של ספרי הקבלה
"בחכמת הקבלה מושג הספר, זה מסר שאדם מקבל מהחכם שמגלה את פנימיות העולם, את העולם העליון, ומוסר לו את זה דרך סימנים שהם עשרים ושניים ועוד חמישה, עשרים ושבעה סימנים, אותיות האלף בית. ודרך האותיות האלה האדם מתחיל לקבל בתוכו, לפצח בתוכו את כול הקוד הזה שהמחבר רוצה למסור לו. (מתוך זמן קבלה: הסוד של ספרי הקבלה, 13.06.2017)

הכי טוב ומועיל לעבוד עם הטקסט
(ערוץ "סגולת הטקסט")
הכי טוב ומועיל להיכנס לעבודה על הטקסטים. העבודה עם הטקסט חשובה מאוד, כי היא מקדמת את האדם. חייבים לחזור ולעשות את הפעולות האלה, כל הזמן לעבוד עם הטקסטים, לחזור עוד פעם ועוד פעם על כל החומרים.
מתגלה האדם ולא הטקסט של הספרמתגלה האדם ולא הטקסט של הספר
האם מקובלים כתבו טקסטים בקודים, הסתירו סודות מאחורי אותיות, או להבין את הטקסט כפי שכתוב?
כפי שכתוב, כך צריך להבין. ואחר כך אדם רואה שב"כפי שכתוב" מתגלה משמעות חדשה, אחרת לחלוטין. אך לא בטקסט עצמו אלא בתוך האדם כתגובה לטקסט. כלומר האדם הוא זה שמתגלה ולא הטקסט. בטקסט אין קוד, אין סוד, אין צופן. הצופן הוא בתוך האדם, התגובות שלו על אותן מילים תהיינה שונות לגמרי, מה שיתגלה בתוכו ישתלט ויתפוס אותו.
בעיקרון הטקסט יהיה אותו טקסט, הספר אותו ספר, רק האדם יתפוס אותו בצורה חדשה. למשל, כאשר הוא יקרא את הספר בפעם הראשונה יהיה נדמה לו שהכותב מספר על משהו חכם, אבל כאשר יחזור אליו כעבור מספר שנים, הוא יגלה שמובע בו המבנה של העולם העליון והוא נמצא בתוכו.
מדוע כל המקוקות הקוחניים הגלובליים כתובים בעברית
מדוע כל המקורות, כל הכתבים הגלובליים הרוחניים, כגון התורה, קהלת, תהילים, כתובים דווקא בעברית?
מפני שאותיות השפה העברית לא משתנות, אי אפשר להביע אותן בצורה אחרת. תיקח כל מקור שהוא בן אלפי שנים וספר מודרני, לא תמצא אף אות שהשתנתה.
בדיוק כמו בנוסחה מתמטית, אם תחליף סמל אחד באחר, אז גם לא יבינו אותך וגם לא ייצא שום דבר. חוץ מזה, לא מדובר בסתם סמל, למרות שאות בתרגום פורמלי נטו, היא סמל. כאשר אתה מביע את ההרגשות שלך בעזרת אותיות, אתה משפיע על העולם. האות קושרת אותך עם המערכת הפנימית של העולם, ובאופן כזה אתה כביכול לוחץ על כפתורים, עושה משהו בתוך המערכת הפנימית.

יוצא, שעכשיו כאשר אנחנו מסתכלים בספר, אנחנו לגמרי לא רואים ולא מרגישים שום דבר?
זוהי מערכת רב שכבתית. ואפילו כאשר אדם פשוט מביט על האותיות האלה, בכל זאת הוא חודר למערכת במידה מסויימת, מקבל איזו הארה. האור פועל עליו. ישנם אנשים, שלגמרי לא מבינים את השפה, אבל בזמן השיעור מניחים לפניהם את הספר ופשוט מסתכלים בו, אפילו שאין באפשרותם לעקוב אחרי הטקסט. והטקסט משפיע עליהם.

 
בלי להשיג עולם רוחני אי אפשר להשיג עולם הזה
(ערוץ "קבלה - מושגים רוחניים" 10)
אנחנו לא מבינים ברוחניות את משקל המילים, האותיות, המושגים, מפני שאנחנו נמצאים בעולם אחד, עולם שכולו בנוי על תכונת הקבלה, וכל ההגדרות שלו בנויות רק על התכונה הזאת. כי מדידה אמיתית היא רק בפער בין מושגים, בין תכונות, רק מדבר והיפוכו. לכן רק אם מגלים את עולם ההשפעה, אז אפשר למדוד זה עם זה, זה כנגד זה, שנמצאים בהשפעה או בקבלה. ואז יכולים גם את העולם הזה להשיג בצורה שלמה, כי משיגים אותו לעומת העולם הרוחני.

אחרונים בקבוצת המקובלים הגדוליםאחרונים בקבוצת המקובלים הגדולים
בשיעורים אנחנו לומדים בעיקר את הכתבים של בעל הסולם ובנו בכורו הרב"ש. כלומר לכאורה הגבלנו את כל שרשרת המקובלים הגדולים?
הכתבים של שאר המקובלים מרוכזים בשניהם. לכן, בזה שלומדים את כתביהם של בעל הסולם ורב"ש, אנחנו לא מפספסים דבר. ראשית, הם האחרונים והכי קרובים אלינו. שנית, הם באמת המקובלים המודרניים של המאה ה - 20. כמו כן, כל המקובלים הקודמים במשך דורות רבים, נאספו ורוכזו באופן כלשהו בכתביהם של בעל הסולם ורב"ש, ולכן אנחנו לא מאבדים דבר.
בעל הסולם ורב"ש מסתמכים בכתביהם על מקורות קבליים עתיקים יותר, למשל על ספר הזוהר, "ספר היצירה" וכולי. וישנם גם מאמרים שהם כתבו בעצמם. קל לנו יותר לקרוא וללמוד אותם. בעיקרון אין לנו צורך ביותר מזה. גם מבלי לצאת מהמסגרות של כתביהם, אנחנו יכולים לסגל את חכמת הקבלה באופן מלא וליישם אותה בצורה שבה היא הכרחית לתיקון שלנו.
כלומר, כתבי בעל הסולם ורב"ש הם כמו עדשה שמרכזת את קרני השמש?
כן, בעל הסולם אסף עבורנו את כל מה שהיה לפניו. הוא פירש את ספר הזוהר ואת כתבי האר"י. אין נושא חשוב בחכמת הקבלה, החכמה על ניהול העולם על ידי מערכת ההנהגה העליונה, שהוא לא בירר. בעל הסולם הסביר הכול, קירב אלינו את החכמה והביע אותה בשפה המובנת לנו. אם לא נלמד את כתביו, למעשה לא נוכל להבין דבר בעולם, בהנהגה שלו, במטרה שלו.
תכונה של ספרי קבלהתכונה של ספרי קבלה
איך אפשר להסביר מבחינה מדעית, ללא מיסטיקה, ללא נס דתי,
שקריאה בספרים שנכתבו על ידי מקובלים
עוזרת לתקן את הכוונה ולשנות את המצב הפנימי?
מה הקשר למיסטיקה או לדת? לא זה ולא זה קיימים בחכמת הקבלה. קריאה של ספרי קבלה עוזרת לך להתכָּווְנֵן בצורה פנימית למטרה, מפני שהם מדברים על האופן שבו הנשמה שלך צריכה להיות מכוונת למטרה. כפי שאנחנו מכוונים כלי נגינה, כך גם אתה מכוון את עצמך, כשאתה קורא ספרי קבלה.

הקולָן (מזלג-כיוון) מצלצל ונשמע דרך הספרים. תנסה לקרוא אותם ותרגיש את זה. ובשום אופן לא צריך להחריש אותו עם הוראות דתיות, התחייבויות או כל מיני זעזועים מיסטיים.

חכמה שתומכת בכל אחד לקיים חוקים רוחניים
(ערוץ "חכמת הקבלה לעם"  116)
כמו שאנחנו מכירים את הטבע, ומוציאים ממנו את חוקי הטבע, כך בחכמת הקבלה, המקובלים חוקרים את העולם העליון, העולם הרוחני, ומוצאים חוקים של מערכת הכוחות הרוחניים - נוסחאות יחסים בין כוח לכוח, עד כמה הכוחות האלה מתקשרים זה לזה ומשתלבים זה עם זה. אבל בניגוד לעולם הזה, שאנחנו מקיימים את חוקי הטבע כי נולדנו לתוכם, הכניסה לעולם הרוחני היא בהתאם לכמה שיודעים ומקיימים את החוקים הרוחניים, מתוך בחירה חופשית. לכן חשוב מאוד לבנות חברה שתתמוך בכל אחד ואחד, לדעת ולקיים ולשמור את החוקים הרוחניים, אחרת נתעכב בדרך ולא נוכל להתפתח לעולם הרוחני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה